Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Boykot işe yaradı! McDonald’s ve Starbucks milyarlarca zarar etti!

Gazze’deki İnsanlık Suçlarına Destek Veren McDonald’s ve Starbucks Boykotu Sonuç Verdi”

“Gazze’deki insanlık suçlarına destek verdiği iddialarıyla gündeme gelen McDonald’s ve Starbucks’a yönelik dünya genelinde başlatılan boykot kampanyası sonuç verdi. İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırılarına destek olmakla suçlanan bu markalara karşı yapılan boykotlar, şirketlerin gelirlerini olumsuz etkiledi. McDonald’s’ın geliri beklentilerin altında kalırken, Starbucks’ın ciddi şekilde zarar gördüğü belirtildi. Tüketiciler, şirketlerin insan haklarına saygı göstermesini ve sorumlu iş uygulamalarına ağırlık vermesini talep ediyor.

Gazze'deki İnsanlık Suçlarına Destek

Gazze’deki İsrail saldırılarına destek verdiği iddia edilen McDonald’s, dünya genelinde başlatılan boykot kampanyasının etkisiyle gelir kaybına uğradı. McDonald’s, boykot nedeniyle piyasa beklentilerinin altında kalan gelirleriyle dikkat çekti. Tüketiciler, şirketlerin etik ve insan hakları değerlerine uygun hareket etmelerini talep ederek boykot eylemlerini sürdürüyor.

ABD’li hızlı servis restoran zinciri McDonald’s, geçen yılın son çeyreğinde Orta Doğu’daki çatışmaların şirketin satışlarını olumsuz etkilemesiyle piyasa beklentilerinin altında kalan bir gelir elde etti.

McDonald’s, işgalci İsrail’in sosyal medya hesapları üzerinden işgal ordusuna ücretsiz yemek sağladığını duyuran fotoğraflar paylaştı. Bu durumun ortaya çıkmasının ardından büyük çaplı bir boykot kampanyası başlatıldı.

McDonald’s, yüzden fazla ülkede 40,275 restorana sahip olarak 2022 mali yılında 23.1 milyar dolar gelir elde etti. Ancak, İsrail’e yönelik boykotun etkisiyle McDonald’s hisselerinde keskin bir düşüş yaşandı.

McDonald’s CEO’su Chris Kempczinski, Ortadoğu’daki İsrail karşıtı boykotun şirketin satışlarını ciddi şekilde etkilediğini ifade etti.

Aynı şekilde CCI tarafından KAP’a yapılan 2023 yılı raporuna göre, boykotun etkisiyle Coca-Cola’nın Türkiye satış hacmi yıllık bazda dördüncü çeyrekte yüzde 21,8 düştü.

Protesto ve boykot kampanyalarıyla karşı karşıya kalan şirketlerden biri olan ABD’li kahve zinciri Starbucks, kısmen Orta Doğu’daki mağazalardaki satışların olumsuz etkilenmesi nedeniyle yıllık satış tahminini düşürmüştü.

Söz konusu dönemde kaydedilen artışa rağmen Starbucks’ın geliri, 9,59 milyar dolar olan piyasa beklentisinin altında kalmıştı.

Starbucks’ın hisseleri son 20 günde yüzde 9 değer kaybederek 11 milyar dolarlık bir kayıp yaşadı. ABD’deki 200’den fazla Starbucks şubesi ise kapanmanın eşiğinde.