Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Yeni Eğitim Programı: Milli Eğitim Bakanlığı ‘Düzenleme’ ile Hangi Amaçları Hedefliyor?

Milli Eğitim Bakanlığı, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin zorunlu derslerini kapsayan yeni müfredatı, ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ adıyla duyurdu.

Milli Eğitim Bakanlığı, ilkokul,

Öğretmenler ve akademisyenler, yeni müfredat taslağına bir hafta boyunca internet sitesi üzerinden görüşlerini bildirebilecekler.

Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, yeni müfredatın on yıllık bir çalışmanın ürünü olduğu belirtiliyor.

Eğitim Sen, yeni müfredat taslağına tepki gösterdi. 2017’deki müfredat değişikliğinde olduğu gibi, taslak bir ay boyunca görüş ve önerilere açılmıştı.

O dönemde Evrim Teorisi’nin müfredatta yer almaması büyük tartışmalara neden olmuştu. Dönemin Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, Evrim Teorisi’nin üniversite seviyesinde öğretilmesi gerektiğini savunmuştu. Ayrıca din eğitimi derslerinde “cihat” kavramının öğretilmesi de tartışma yaratmıştı. Bakan Yılmaz, “Cihat, barış dini olan bir dinin bir terminolojisi, kelimesi. Bu savaşa, kırmaya, dökmeye getirilebilir mi? Çalınmış, yanlış yorumlanmış bir şeyi düzeltiyoruz” demişti.

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Anadolu Ajansı’na yaptığı açıklamada, yeni müfredatın değerlere bağlı, öğrencilerin hayallerini gerçekleştirebilecekleri bir eğitim modeli olduğunu belirtti. Tekin ayrıca, öğrencilerin bilgiyi analiz edebilecekleri bir eğitim sistemi felsefesi içinde olduklarını ifade etti. Eski müfredatların bilgiye erişimin zor olduğu dönemlerdeki mantıkla hazırlandığını ve bu nedenle diğer ülkelerle kıyaslandığında ağırlığının yüzde 50 daha fazla olduğunu belirtti.

Yusuf Tekin, yeni müfredatta tekrarlanan bilgilerin yüzde 35 oranında azaltıldığını ve bunun haftalık eğitim saatini azaltmak anlamına gelmediğini vurguladı. Ayrıca, yeni müfredatta yer alan “uygulama programlarının” hayata geçirilmesi için atölyeler oluşturulacağını da ifade etti.

Yeni müfredat, Eylül ayında başlayacak 2024-2025 eğitim ve öğretim yılında her kademenin birinci sınıfında uygulanacak.